Kohtaaminen
Artikkelit
-
Osallistavan ja tutkivan kehittämisen tori yhdistää työelämätahot ja opiskelijat
Ammattikorkeakoulujen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta (TKI) on laajaa ja monipuolista. Se toteutuu …
-
Dialogitaitoja kirkkoon polarisaation ajassa
Yhä jakautuneemmassa yhteiskunnassa kuuntelemisen, dialogin ja kohtaamisen taidot ovat tärkeämpiä kuin koskaan. …
-
Kieli kehittyy arjessa – tukea monikielisiin työyhteisöihin
Monikielisyys on jo pidempään ollut vammaisalan arkea Uudellamaalla. Osa työyhteisöistä tarvitsee edelleen …
-
Osallisuuden ja yhteisöllisyyden vahvistamista KesTo-hankkeessa
Kestävästi kohtaamisesta toimijuuteen – järjestölähtöiset ohjauspalvelut osallisuuden mahdollistajana (KesTo) -hanke edistää työikäisten …
-
”Ei tarvitse yhtenäkään aamuna etsiä merkitystä työlleen”
Arvot ja mahdollisuus vaikuttaa saivat Kati Komulaisen hakeutumaan Diakin toimitusjohtaja-rehtoriksi. Koulutuksen tasa-arvo …
-
Koulutus ihmisen puolella
Suomea on kautta historian rakennettu yhteistyöllä, jossa koulutuksella on ollut iso rooli. …
-
Kohtaaminen työn laadun ja työhyvinvoinnin tekijänä
Kohtaaminen ihmisten välillä on olennainen osa sote-ammattilaisen työtä. Ammatillisessa mielessä siitä tuleekin …
-
Uusia avauksia keskusteluun nuorten mielenterveydestä
Nuorten kokeman pahoinvoinnin syitä ja seurauksia on viime aikoina pohdittu paljon. 1000 …
-
”Moninaisuus on sitä, että ihmisen ei oleteta olevan tietynlainen”
Tulkkaus- ja sotealalla moninaisuusosaamiseen kuuluu se, että asiakkaan puolesta ei tehdä määritelmiä.
-
Diakonia-alan opinnot antavat valmiuksia myös sosiaalialan työhön
Sosionomi (AMK), diakoniatyö -tutkinto tuottaa laaja-alaista osaamista ja kaksoiskelpoisuuden toimia sekä sosiaalialalla …
-
IDLA-seminaari 2024 kielellistä saavutettavuutta edistämässä
International Days of Linguistic Accessibility (IDLA) järjestettiin Diakin ja Humakin välisenä yhteistyönä …
-
Dialoginen opetus rakentaa kohtaamisosaamista
Diakin visio olla arvostetuin kohtaamisen korkeakoulu edellyttää jatkuvaa huomion kiinnittämistä vuorovaikutukseen opetuksessa. …