Kirjoittaja Lena Segler-Heikkilä
Kirjoittaja on Diakin tulkkauksen, kielten ja viestinnän yliopettaja, joka on kiinnostunut eri kommunikointikeinoista ja niiden hyödyntämisestä sekä kommunikaation vaikutuksesta ihmisen hyvinvointiin. Lisäksi hän tutkii oppimismyönteisen tilan vaikutusta oppimiseen.
Artikkelit
-
Juttutyyppi PääkirjoitusArvostavan kohtaamisen ammattilaiset
Arvostava kohtaaminen on viestinnän ja vuorovaikutuksen kautta näkyväksi tulevaa välittämistä, arvostamista, myötätuntoa …
-
Juttutyyppi ArtikkeliTulkkaustoiminnan YAMK-koulutusta kehittämässä – osa 2
Tässä kaksiosaisessa artikkelissa käsitellään Diakin ja Humakin välistä Tulkkaustoiminnan kehittäminen (YAMK) -koulutusyhteistyötä …
-
Juttutyyppi ArtikkeliTulkkaustoiminnan YAMK-koulutusta kehittämässä – osa 1
Tässä kaksiosaisessa artikkelissa käsitellään Diakin ja Humakin välistä Tulkkaustoiminnan kehittäminen (YAMK) -koulutusyhteistyötä …
-
Juttutyyppi ArtikkeliLuonteen etiikka ja työpaikkavuorovaikutus
Tässä artikkelissa käsitellään ihmisen luonteen ja vuorovaikutuksen suhdetta sekä sitä, minkälainen hyveistä …
-
Juttutyyppi ArtikkeliHyvän vuorovaikutuksen kymmenen sääntöä
Hyvä vuorovaikutus edellyttää kaikilta osapuolilta kuuntelemiseen, ymmärtämiseen ja omaan käytökseen liittyviä taitoja. …
-
Juttutyyppi BlogiTulkkausalan megatrendit
Miten kestävyyteen ja vastuullisuuteen liittyvät megatrendit voivat tulevaisuudessa näkyä tulkkausalalla?
-
Juttutyyppi ArtikkeliOnnistunut vuorovaikutus luo työhyvinvointia
Työntekijöiden keskinäinen vuorovaikutus voi joko edistää tai heikentää työhyvinvointia ja työssä viihtymistä. …
-
Juttutyyppi ArtikkeliMyönteisten oppimiskokemusten ja turvallisen tilan merkitys oppimiselle
Opettajalla on myönteisten oppimiskokemusten synnyttäjänä ja edistäjänä merkittävä rooli. Hyvät oppimiskokemukset edistävät …
-
Juttutyyppi ArtikkeliOpettaja saa potkua työhönsä motivoituneista opiskelijoista
Oppimismyönteisen merkitystilan malli havainnollisti, miten tärkeä rooli opettajalla on myönteisten oppimiskokemusten synnyssä. …