Kirjoittaja Olli Vesterinen
Siirry kirjoittajan Twitter-profiiliin
Kirjoittaja on Diakin digitaalisen pedagogiikan yliopettaja, jolle tulevaisuuden pohtimisen kannalta tekee hyvää välillä kuunnella vinyylilevyjä (verkosta tilattuja) ja radiota (netin välityksellä).
Artikkelit
-
Ammattikorkeakouluopetus tarvitsee tuekseen pedagogista johtamista
Ammattikorkeakoulututkinnon sisältöön ja toteutukseen vaikuttavat lainsäädännön määrittämät lähtökohdat ja ammattikorkeakoulujen yhdessä luomat …
-
Digiosallisuuden parantamista yhteispohjoismaisella otteella
Jopa 20–30 prosenttia kansalaisistamme on vaarassa jäädä – tai ovat jo jääneet …
-
Digipedagogiikan kehittäminen luo opiskeluhyvinvointia
Etäopiskelussa vähenevällä kohtaamisten määrällä on suuri merkitys opiskelijan hyvinvoinnille. Digipedagogiikan ratkaisuilla voidaan …
-
Virtaa monikulttuuriseen ohjaukseen dialogisella muutospedagogiikalla
Diakissa toteutetaan dialogista muutospedagogiikkaa, joka kuvaa tapaa toteuttaa opetusta sekä ohjata oppimista …
-
Dialogisuutta sulautuvan oppimisen suunnitteluun
BLENDI – Osallisuutta sulautuvan oppimisen avulla -hankkeessa Diak yhdessä kumppaneiden kanssa vahvistaa …
-
Opinnäytetyöprosessin ja -ohjauksen kehittämistä opiskelijapalautteen perusteella
Opinnäytetyöprosessi rakentuu Diakissa trialogiselle oppimiselle ja dialogiselle muutospedagogiikalle. Opiskelijapalautteen myötä opinnäytetyöprosessia ja …
-
Paluu etätulevaisuuteen
Pitkään olemme kuulleet digitalisaatiosta ja tekoälystä, mutta käsillä olevan valtavan kriisin keskellä …
-
Digikuilun kuromista korkeakouluopinnoissa
Korkeakouluopiskelijoiden digiosaaminen on kirjavaa. Teknologian kehitys on nopeaa, ja digiosaamista on vaikea …
-
Arvot ja etiikka hyvinvointialojen koulutuksessa
Vanhustenhuollon epäkohdat ovat herättäneet keskustelua myös organisaatioiden kyvystä eettiseen toimintaan. Hyvinvointialoilla etiikka …