Sote-palvelut
Diak kehittää ratkaisuja, jotka edistävät eri palveluiden yhteistyötä ja auttavat uudistamaan palvelujärjestelmää rakenteellisesti. Rakennamme toimintamalleja sen selvittämiseen, millainen toimijoiden välinen rakenteellinen ja moniammatillinen yhteistyö johtaa asiakkaiden kannalta parhaaseen lopputulokseen.
Artikkelit
-
Kustannusten ja vaikutusten arviointi vammaispalvelujen henkilökohtaisessa budjetoinnissa
Taloudellinen arviointi edellyttää kustannusten ja vaikutusten yhtäaikaista tarkastelua. Miten sitä voi toteuttaa …
-
Jakso 4: Miten meitä hoidetaan tulevaisuudessa?
Saako valveutunut asiakas parempaa hoitoa? Sopiiko etähoitaminen kaikille? Entä miten digiratkaisuilla vaikutetaan …
-
Jakso 3: Mitä kuuluu, nuori?
Mistä nuori saa apua, jos sitä tarvitsee? Miksi nuoria pitää kuunnella, kun suunnitellaan heille …
-
Erityistä huomiota erityistä tukea tarvitseville
Terveydenhuoltoalalle valmistuvat ammattilaiset kohtaavat työssään ihmisiä mitä erilaisimmista taustoista. Potilaat voivat olla …
-
”Hoitoalalla kaivataan osaamista transsukupuolisen kohtaamiseen”
Transsukupuolisten kohtaaminen terveydenhuollossa edellyttää hoitotyöntekijöiden osaamisen ja tiedon lisäämistä jo koulutusvaiheessa. Transsukupuolisten …
-
Hoitotyössä kohdataan jokainen ihminen lähimmäisenä
Koronapandemia on venyttänyt hoitotyön tekijöitä äärimmilleen. Tiukassakin paikassa hoitotyön keskiössä on eri …
-
Sote-johtamisen muutokset korostavat työntekijöiden roolia
Hallituksen suunnitelmien mukaan Suomeen perustetaan uudet hyvinvointialueet, jotka järjestävät jatkossa sosiaali- ja …
-
Miten kertoa sairaanhoitajan työstä toisin – ideoita koulutusmarkkinointiin
Diak julkaisi keväällä 2021 uudenlaisen koulutusmarkkinointivideon, joka päivittää mielikuvia terveysalan työstä ja …
-
Työn merkityksellisyys ikääntyneiden hoivatyössä
Miten näyttäytyy työn merkityksellisyys kotipalvelussa toimivan lähihoitajan näkökulmasta?
-
Asiakasosallisuus sosiaali- ja terveyspalveluissa edellyttää henkilöstön osaamista
Asiakasosallisuuden merkitys sosiaali- ja terveyspalveluissa kasvaa entisestään. Henkilöstöltä tämä edellyttää osallisuutta edistävää …
-
Ihmisten kunnioituksen edistäminen sosiaali- ja terveysalalla
Ihmisen kohtaaminen arvokkaasti ja kunnioittavasti on sosiaali- ja terveydenhuollossa työn ydintä. Ihmisten …
-
Myytti: Haavoittuvassa asemassa oleva asiakas ei ole omien palveluidensa asiantuntija
Asiakkaita tuetaan sosiaali- ja terveyspalveluissa monenlaisissa elämänkriiseissä. Palvelujen tavoite on omat voimavaransa …