Opetus ja oppiminen
Diakin opiskelijat oppivat kohtaamaan tasavertaisesti vaikeissa elämäntilanteissa olevia ihmisiä ja puuttumaan sosiaaliseen epäoikeudenmukaisuuteen.
Artikkelit
-
Uuden äärellä simulaatio-opetuksessa
Miten moniammatilliset simulaatiot toteutuvat yhdessä sosiaali- ja terveysalan sekä viittomakielen tulkkauksen opiskelijoiden kesken? …
-
Mihin kielellistä etikettiä enää tarvitaan?
Suomalaisen yhteiskunnan toiminta on ainakin näennäisesti demokratisoitunut 2000-luvulla. Demokratisoituminen näkyy myös kielessä.
-
Ruotsia maakuntiin – auttaako Netflixin katselu?
Ruotsia opiskellaan osana kieliopintoja myös Diakonia-ammattikorkeakoulussa. Samanaikaisesti suoratoistopalveluissa nähdään yhä enemmän myös …
-
Diak kielentutkijan näkökulmasta
Diakonia-ammattikorkeakoulussa opiskellaan ammattiopintojen ohella englantia vieraana kielenä ja ruotsia toisena kotimaisena kielenä. …
-
Monipuolista tukea ja toimintaa opiskelijoiden hyvinvoinnin edistämiseksi
Hyvinvointia korkeakouluopintoihin -hanke on tarjonnut opiskelijoille tukea opiskelukyvyn, elämänhallintataitojen ja yhteisöllisyyden vahvistamiseen. …
-
Plagioinnin tunnistaminen ja seuraukset
Plagioinnin tunnistamiseen on olemassa monenlaisia välineitä. Kiinnijäämisellä voi olla opiskelijan kannalta vakavia …
-
Plagiointi – tekstien kopioinnista vääristelyyn
Plagiointi eli toisen tuottaman tekstin luvaton lainaaminen ei ole vieras ilmiö korkeakoulussakaan. …
-
Ihminen puhevamman takaa
Tekniset apuvälineet ja tulkkaus antavat monelle puhevammaiselle hyvät mahdollisuudet osallistua yhteiskuntaan ja …
-
Varhaiskasvatuksen sosionomit osallisuuden toimintakulttuurin rakentajina
Osallisuudella ja sen edistämisellä on kauaskantoisia myönteisiä vaikutuksia läpi ihmisen elämän. Osallisuuden …
-
Oppimishaaste ei ole este etenemiselle
Oppimiseen liittyvät haasteet tunnistetaan tänä päivänä jo aiempaa paremmin. Yhä vaaditaan kuitenkin …
-
Students supporting students: Towards developing a Trustees Model
Peer support is important especially during the first year of studies. In …
-
Tunne kuulumisesta yhteisöihin on hyvinvointimme kantava voima
Diakissa opiskelijoiden hyvinvointi on ollut kehittämistoiminnan keskiössä läpi pandemia-ajan. Iso osa hyvinvointia …