Sote-palvelut
Diak kehittää ratkaisuja, jotka edistävät eri palveluiden yhteistyötä ja auttavat uudistamaan palvelujärjestelmää rakenteellisesti. Rakennamme toimintamalleja sen selvittämiseen, millainen toimijoiden välinen rakenteellinen ja moniammatillinen yhteistyö johtaa asiakkaiden kannalta parhaaseen lopputulokseen.
Artikkelit
-
Juttutyyppi Dialogi-podcastJakso 3: Mitä kuuluu, nuori?
Mistä nuori saa apua, jos sitä tarvitsee? Miksi nuoria pitää kuunnella, kun suunnitellaan heille …
-
Juttutyyppi IlmiöErityistä huomiota erityistä tukea tarvitseville
Terveydenhuoltoalalle valmistuvat ammattilaiset kohtaavat työssään ihmisiä mitä erilaisimmista taustoista. Potilaat voivat olla …
-
Juttutyyppi Ihmiset”Hoitoalalla kaivataan osaamista transsukupuolisen kohtaamiseen”
Transsukupuolisten kohtaaminen terveydenhuollossa edellyttää hoitotyöntekijöiden osaamisen ja tiedon lisäämistä jo koulutusvaiheessa. Transsukupuolisten …
-
Juttutyyppi PääkirjoitusHoitotyössä kohdataan jokainen ihminen lähimmäisenä
Koronapandemia on venyttänyt hoitotyön tekijöitä äärimmilleen. Tiukassakin paikassa hoitotyön keskiössä on eri …
-
Juttutyyppi BlogiSote-johtamisen muutokset korostavat työntekijöiden roolia
Hallituksen suunnitelmien mukaan Suomeen perustetaan uudet hyvinvointialueet, jotka järjestävät jatkossa sosiaali- ja …
-
Juttutyyppi BlogiMiten kertoa sairaanhoitajan työstä toisin – ideoita koulutusmarkkinointiin
Diak julkaisi keväällä 2021 uudenlaisen koulutusmarkkinointivideon, joka päivittää mielikuvia terveysalan työstä ja …
-
Juttutyyppi ArtikkeliTyön merkityksellisyys ikääntyneiden hoivatyössä
Miten näyttäytyy työn merkityksellisyys kotipalvelussa toimivan lähihoitajan näkökulmasta?
-
Juttutyyppi ArtikkeliAsiakasosallisuus sosiaali- ja terveyspalveluissa edellyttää henkilöstön osaamista
Asiakasosallisuuden merkitys sosiaali- ja terveyspalveluissa kasvaa entisestään. Henkilöstöltä tämä edellyttää osallisuutta edistävää …
-
Juttutyyppi ArtikkeliIhmisten kunnioituksen edistäminen sosiaali- ja terveysalalla
Ihmisen kohtaaminen arvokkaasti ja kunnioittavasti on sosiaali- ja terveydenhuollossa työn ydintä. Ihmisten …
-
Juttutyyppi IhmisetMyytti: Haavoittuvassa asemassa oleva asiakas ei ole omien palveluidensa asiantuntija
Asiakkaita tuetaan sosiaali- ja terveyspalveluissa monenlaisissa elämänkriiseissä. Palvelujen tavoite on omat voimavaransa …
-
Juttutyyppi ArtikkeliUnohtuuko hyvä elämä, kun puhutaan pitkäaikaishoivasta?
Vanhusalan työntekijät haluavat tukea ikäihmisten hyvää elämää, mutta se ei heidän kokemuksensa …
-
Juttutyyppi ArtikkeliHyvillä mielin eläkkeelle
Eläkkeelle jääminen on prosessi, jonka jokainen kokee yksilöllisesti. Toinen suunnittelee sitä jo …